Asiakaspalvelu: +358 50 4622 811

G-STARin ss17 varhaisostoilla Tukholmassa.

Kirjoittaja Anne Julkaistu blogissa Studio25 Blogi Julkaisupäivä 2016-05-20 Osumia 979 Kommentteja 0

Tukholmassa poimimassa G-Starin herkut keväälle 2017.

Suunta siis Turkuun suoraan töistä iltalaivalle, joka oli Euroviisujen johdosta melko täynnä. Hytin saatuamme lähdimmekin samantein syömään. Markku oli varannut synttärini kunniaksi oikein a la cartesta ikkunapaikat.

Nautimme upean 3 ruokalajin menun hienojen viinien kera. Pääruokana makuhermoja kutkuttava saaristokokkimme kehittelemä nieriä-annos.

Kun ilta alkoi hämärtää, siirryimme Cracen yöklubille sulattelemaan herkkuja Sinitaivaan tahdittamana. Bändi soitti niin mukaansatempaavasti, että tanssiaskeleet tuli kuin itsestään mieleen ja treenasimme lattareita ja lavatansseja yö kahteen.

Varhainen aamu sarasti lämpimänä ja suuntasimme kohti Eteläsatamassa sijaitsevaa Munchen Bryggeriet kolosseumia, missä G-Star pitää majapaikkaa.

Matkalla kun oli ylimääräistä aikaa piti toisen ostajan ottaa pienet aamutorkut. ( mistähän syystä !?! ) 

Raskas huvi vaatii oman veronsa .....

G-Star on yhden miehen yritys ja verraten nuori yritys; perustettu 1989.

Heidän DNA on RAW DENIM.

Innovatiivisena ja autenttisena denimbrändinä G-Star kehittelee ja hakee vaikutteita eri vuosituhansien pukeutumistyyleistä, etenikin sotilas ja työvaatekulttureista.

Mielenkiintoinen esimerkki bongattiin eteisaulasta, jossa coutatusta denimistä valmistetut päällystakit ovat 1900 luvun alun belgialaisten palomiesten vaatetusta. Takit ei kuulu mallistoon vaan ilmentävät vain malliston DNAta.

Tulevan kevään 2017 valikoiman rakentamista.

Varsinainen osto tapahtuu, kun Tommy esittelee myyntiseinällään tuoteryhmän kerralaan  ja kertoo jokaisesta tuotteesta tärkeitä pointteja. Tämän jälkeen poimimme tuotteet, joihin uskomme ja loput karsitaan pois. Lopuksi kuvaamme jokaisen valitun vaatekappaleen ja kirjaamme kaikki tuotetiedot. Kotona sitten teemme lopullisen tilauksen ja lähetämme Tommylle.

Mallistoja syntyy 6 kertaa vuodessa, joten uutta saadaan myymälään hela tiden.

Näiden lisäksi G-Star valmistaa kaksi erikoismallistoa Essential -labelin alla. Mallistolla ei haeta niinkään kaupallisuutta, vaan luodaan uusia trendejä. Kaikki käytetyt materiaalit eivät suinkaan ole edullisia , vaan denimi on huippuluokkaista japanilaista valmistetta.

Kuvan farkku on Essential mallistosta ja hinnaltaan reilut 300€. Farkun materiaali on  raakadenimiä ja ommeltu siten, että rypyt todella eivät suoristu käytössä sivusaumojen erikoisompeleen ansiosta.

G-Starin kevään päätrendit käyvät selkeästi ilmi heidän myyntikonttorinsa aulan somistuksesta.

Housut eivät ole enää kovin matalia, sitä vastoin lahkeet reidestä niukkoja, alisuu joko kapea tai bootcut. Kapeat lahkeet käännetään edelleen vajaamittaiseksi.

Haalari tuodaan esiin ja jopa irrotettavin etutaskuin.

Kaiken kaikkiaan isot taskut on monessa tuotteessa hallitseva yksityiskohta, ei vain farkkkutakeissa, vaan myös jopa neuleissa.

Lyhyet baseball takit tosi tärkeitä naisille.

Väritykset vahvasti tumman denimin ja sinisen sävyjä, valkoista, pronssin punaista ja tietenkin vinage harmaata ja MUSTAAA.

Miesten baseball pusakka on keinonahkaa.

Blazer tiukkasidoksista rouheeta puuvillaa isoilla militaristisilla taskuilla.

Vahvasti kulutusefektein pestyt farkut ovat slimmejä tai super slimmejä. Farkkukankaissa entistä enemmän mukana elastaania.

Nyt valikoitu mallisto toimitetaan marras/joulukuussa 2016, joten olkaapa valppaina!

Nettikaupassamme tulevat olemaan samat mallit kuin kivijalkamyymälöissäkin.

Ostot tehtyämme kiipesimme Södermalmin Götagatania ylös Muggeniin, jota voidaan pitää seudun ykkös trendikahvilana. Siinä sitten ihmeteltiin, nautittiin cappucinot ja analysoitiin ohikulkijoiden pukeutumistyylejä.

Ai että sitä polupyörien määrää, joka meni mäkeä ylös ja alas. Oli uutta ja ikivanhaa, värikästä ja mustaa, sähkömoottorista ja perinteistä. Hurjinta oli yhden kaverin yhdellä isolla pyörällä (yksi pyörän pyörä, jossa polkimet ja satula) vilahtaminen katua alas sellaista vauhtia etten  saanut  dokumentoitua tätä uskomatonta näkyä.

Lenkkarit olivat tällä kertaa silmiinpistävintä trendiä katukuvassa. Nahkakenkää ei juurikaan näkynyt. Olipa miehellä puku , shortsit tai farkut niin jalassa olivat lenkkarit.

Yksi brändi yli muiden oli Nike, Just Do It.

Keli oli tosi lämmin ja aurinkoinen niin shorteja näkyi jo tosi paljon ja naisilla mustia trikoita. Suorat housut olivat kapealahkeisia ja vajaamittaisia naisilla kuin miehilläkin. Miehillä jopa puvun housut olivat nilkkapituisia.

Parin kupposen jälkeen laskeuduimme sitten rantaan ja laivalle. Hätäisen syömisen jälkeen menimme kiltisti hyttiin ja nukkumaan, sillä seuraavana päivänä piti olla reippaana myymälässä.

farkkuterveisin

Anne

Jätä kommentti

Kirjoita kooditunniste ruutuun


Twitter

  • Twitter feed loading

Facebook